Artem Saykin: O úspěchu na sociálních sítích i v realitách

14 prosince, 2023
| REMAX PARTNER

Může online marketing pomoci s prodejem nemovitostí? Tak právě o tom jsme si povídali v dalším dílu podcastu „Makléřská Challenge“. Tentokrát jsme si znovu pozvali Artema Saykina, realitního makléře, který rozumí nejen nemovitostem, ale i světu sociálních sítích a ví, jak je využít ve svůj prospěch. V našem rozhovoru Artem otevřeně hovoří o tom, jaké sociální sítě využívá, kolik času a energie mu příprava obsahu zabere a nevyhýbá se ani tématu financí a investic do marketingu. 

Pojďme se vrátit k vašim začátkům s online marketingem. Když jste spouštěl první reklamu, měl jste v té době už aktivní osobní profil na sociálních sítích? Pokud ano, jakým vývojem od té doby váš obsah na sítích prošel?

Já se vlastně ani nikdy sám spouštět reklamu nepokoušel. Už od začátku jsem věřil v to, že každý se specializuje na něco svého, a tak to má být. Můj marketing na sociálních sítích mi už od začátku spravuje David Stašek, marketingový guru pro realitní makléře. Co se týče mého profilu, měl jsem nějaký svůj osobní, ten jsem ale po nějaké době smazal a už se věnoval jen tomu profesnímu. 

A jak vaše první reklama vypadala? Byla zaměřená na vás jako makléře, nebo nabízela nějakou nemovitost? 

Zkoušel jsem všechno možné. Nejdříve jsem dělal blbost a nabízel své služby. To nikoho nezajímá, fungovat mi začalo až to, že jsem lidem ukazoval a prezentoval už prodávané nemovitosti v kombinaci s osobními záležitostmi. 

V rozhovoru zaznělo, že si obsah tvoříte sám, aby byl co nejvíce autentický. Vyzkoušel jste v minulosti i nějakého profesionála, který by obsah tvořil za vás?

Nikdy jsem to nezkoušel. Ze začátku na to nebyl budget a dnes si myslím, že už by to nemohlo být v takové kvalitě. Ale třeba se pletu. 

Zmínil jste se o Facebooku, Instagramu a YouTube. Jste ještě na jiných sítích (LinkedIn, TikTok) a proč? Případně vnímáte, že některý z kanálů funguje výrazně lépe nebo hůře? 

Funguje mi ten, kam investuji nejvíce pozornosti a peněz, tedy Facebook. LinkedIn vůbec nepoužívám, ale na TikTok se v poslední době zaměřuji. V něm vidím potenciál. 

Přizpůsobujete tomu i obsah, který dáváte na jednotlivé sítě?  

Na Facebook se snažím dávat více práce, na Instagram více osobních věcí. Na reels na Instagram spíše vtipnější a dynamičtější videa, to samé TikTok. 

Spravovat tolik kanálů jistě zabere hodně času. Máte představu, kolik hodin měsíčně věnujete přípravě obsahu pro sociální sítě?

Dohromady mi to zabere 1-2 dny. Z toho velkou část Facebook, zbytek se už lehce recykluje a dává na další sítě. Videa (reels, TikTok, YouTube) mi stříhá externista. 

A kromě externisty na střih videí vám pomáhá ještě někdo? Například grafik, copywriter nebo stratég?

Jen copywriter na články na mém webu. Grafiku si dělám sám. Stratéga teď zkouším na reels/TikTok. Uvidím, jak to dopadne. 

Jak měříte úspěšnost vašich online marketingových kampaní? Používáte nějaké konkrétní metriky nebo nástroje?

Vyhodnocuje se mi to těžko – vnímám přínos v tom, že se mi nemovitosti rychleji prodávají a na reklamy naberu i nové zakázky. Zjistit to u konkrétního klienta můžu většinou pouze tím, že se ho zeptám, kde na mě nebo na nemovitost přišel. V mém pracovním nasazení to ale spíš není reálné a už to tak neřeším.

Velké téma jsou i samotné algoritmy, které ovlivňují chod sociálních sítí. Jak reagujete na jejich neustále změny? Ovlivňuje to nějak vaši strategii?

Vůbec neřeším. To řeší David, a když je to něco důležitého, tak mě na to upozorní. Jinak příspěvky si samozřejmě sleduji, které mají lepší či horší odezvu. Snažím se samozřejmě pracovat pouze s tou lepší odezvou. 

Vám osobně online marketing funguje skvěle, myslíte si ale, že je to cesta pro každého makléře? 

Ten, kdo nechce dělat v realitách marketing, bude mít v realitách za mě mnohem delší trasu, než se propracuje k dobrému výdělku. Každý si dle mého může najít svou cestu, která mu bude fungovat. 

S tak velkými dosahy jste se určitě setkal i s negativními komentáři, jak na ně reagujete? 

Kdo dělá marketing ve velkém, tak se tomu nemůže vyhnout. Jsem splachovací typ, takže si je vůbec neberu k srdci. Když je tam nějaká smysluplná kritika, zamyslím se nad ní a reaguji. Samozřejmě pokud dává smysl, snažím se ji i zapracovat. Pokud to jsou nadávky či jakékoliv jiné nesmysly, tak mažu a většinou i blokuji. 

Co dalšího kromě online marketingu využíváte k propagaci svého brandu a nabízení nemovitostí?

Dostávám hodně doporučení od stávajících klientů, známých, přátel mých přátel a podobně. Hodně na tom má ale zásluhu i ten online marketing. Offline ještě využívám prodejní plachty na nemovitostech, sem tam i nějaké letákové kampaně, pravidelně zasíláme dopisy klientům. 

Jaká byla vaše nejdůležitější lekce nebo poznání v oblasti online reklamy od doby, kdy jste začal tuto strategii používat?

Že je to všechno jen o trpělivosti, konstantní práci a o budgetu, který se do toho zainvestuje. Jak já rád říkám, celé je to statistika. Když do marketingu investuji určitý obnos peněz, na nějakého klienta prostě musím narazit. 

Kdo je pro vás hlavní inspirace, když jde o přístup k nemovitostem na sociálních sítích? 

Ondřej Černovický, Jiří Hanousek, Ryan Serhant

 A na závěr, máte nějakou radu pro makléře, kteří si s myšlenkou tvorby obsahu na sociální sítě teprve pohrávají?

Nebál bych se, je to jen o tom začít, přemýšlet u toho a vytrvat. Klienti přijdou. 

Doufáme, že vám dnešní díl podcastu „Makléřská Challenge“ s Artem Saykinem přinesl spoustu inspirace a praktických rad. Nezapomeňte se přihlásit k odběru našeho newsletteru a YouTube kanálu, abyste měli vždy přehled o nejnovějších trendech a tipy od zkušených makléřů. S námi vám žádné důležité informace ze světa realit neuniknou.

A pokud se nemůžete dočkat dalšího dílu, doporučujeme vám poslechnout si náš nedávný rozhovor s právníkem Jaroslavem Vašíčkem, který odhaluje, jak se mu podařilo zvýšit akvizici nemovitostí o 75 % díky efektivní spolupráci v makléřském tandemu nebo doporučujeme rozhovor se Šimonem Jelínkem o videoprohlídkách, které vás vtáhnou do příběhu nemovitosti. Děkujeme, že jste s námi a těšíme se na vás u dalšího dílu!

Sledujte nás na sítích

Odebírejte Makléřskou challenge

Mluvíme o podnikání v realitách s úspěšnými makléři. Každý měsíc rozebereme jedno téma, vyzvíme užitečné tipy a pošleme vám je.

Kliknutím na tlačítko “Přihlásit se k odběru” souhlasíte, že chcete pravidelně dostávat e-maily o aktuálních trendech a novinkách. Z odběru newsletteru se můžete kdykoliv zdarma odhlásit.

Mohlo by se vám také líbit