Ve videorozhovoru Makléřská challenge jsme s Artemem Saykinem mluvili nejen o jeho cestě k pozici nejúspěšnějšího makléře RE/MAXu v ČR, ale i o jeho online kurzu, který změnil způsob realitního vzdělávání. Pojďme se na téma kurzu podívat ještě podrobněji – jak dlouho trvala jeho příprava, co bylo nejtěžší a jaká témata do něj zařadil, aby makléřům skutečně pomohl. Zjistěte, co stojí za projektem, který se stal hitem už v první den spuštění!
JAK DLOUHO TI TRVALO KURZ VYTVOŘIT OD PRVNÍHO NÁPADU PO SPUŠTĚNÍ?
První nápad jsem měl v lednu 2024 a spuštění bylo v lednu 2025. Ze začátku to bylo samozřejmě hodně o zvažování, jestli vůbec a pokud ano, co by byla pro makléře ta největší hodnota. V druhé půlce roku 2024 jsem už rozjel pořádně přípravy, naplánoval jsem obsah a začal točit 35 videí.
CO BYLO NEJTĚŽŠÍ NA PŘÍPRAVĚ ONLINE KURZU?
Udělat si na to čas. Nejsem žádný influencer, kouč, ani školitel. Jsem pořád se svým fokusem 110% realitní makléř, mám spoustu vlastní práce, i když už jsme zaběhnutý tým. Celá myšlenka tohohle kurzu byla taková, že jsem chtěl pomoct makléřům, kteří můžou tápat se svým růstem. Vím jak to bylo těžké pro mě a nikdo tu takhle ucelené myšlenky na trhu dohromady nikdy nedal.
JAK SES ROZHODOVAL, CO DO KURZU ZAHRNOUT? POMÁHAL TI S TÍM NĚKDO PO OBSAHOVÉ STRÁNCE?
Nechal jsem si vyplnit dotazník od cca 200 lidí, kteří začínají v realitách a také od těch, kteří už jsou zkušení makléři, v poměru cca 50:50. Zjistil jsem, co lidi pálí, postavil jsem veškerá témata v kurzu lidem na míru a vypadá to, že jsou účastníci maximálně spokojeni. Věnujeme se tam hlavně tomu, jak nabírat dostatek nových klientů díky studeným hovorům, dopisům a online marketingu, jak s nimi pracovat, jak si je udržet, jak následně zvládat větší objem práce, time management, stavbu realitního týmu a na závěr pro ně mám i takovou třešničku svého know-how, investice do nemovitostí.
JAK JSI NATÁČEL VIDEA? NATÁČEL JSI SÁM, NEBO TI NĚKDO POMÁHAL?
Natáčeli jsme v mé kanceláři v Kačlíně. Se vším zprocesováním mi pomáhal Honza, můj asistent pro všechnu tvorbu online obsahu. Člověk si to ani neuvědomí, dokud se do toho nepustí, ale musí se zařídit spousta kamer, spousta mikrofonů, neskutečně moc komunikace ohledně střihu, tvorby pracovních sešitů, stavbou webu, přesuny dat a dalšího…

JAK JSI KURZ PROPAGOVAL PŘED SPUŠTĚNÍM?
Pouze na svém Instagramu a Youtube. Troufám si říct, že za posledních pár let jsem si vybudoval solidní postavení v realitách díky mým výsledkům a tak vyprodat (zatím) dvě vlny po 100 místech nebylo nic těžkého.
KTERÝ MARKETINGOVÝ KANÁL TI PŘINESL NEJVÍCE ZÁJEMCŮ?
Těžko říct jestli to byl Instagram nebo Youtube, marketing je skládačka všeho dohromady a věřím, že jedno bez druhého by nedoneslo tak rychlé rozprodeje míst.
JAKÝ STYL KOMUNIKACE JSI ZVOLIL, ABY OSLOVIL MAKLÉŘE?
V kurzu učím, aby byli na internetu sami sebou, takže to bylo vlastně maximálně přirozenou formou na stories a v edukačních Youtube videích.
PLÁNUJEŠ NĚJAKÉ ROZŠÍŘENÍ KURZU NEBO NOVÉ MODULY?
Teď je tam k dispozici 35 videí pouze ode mě, pak je tam Petr Vojnar (Komunikace), Václav Tomanec (Mindset) a Pavel Kučera (Daně), kteří dali dohromady dalších přes 20 videí.
Já i účastníci jsme zatím s obsahem velmi spokojeni, protože to nebyl kurz spíchnutý horkou jehlou, ale celé je to maximálně promyšlené. Samozřejmě budu kurz udržovat stále aktuální, aby měli všichni maximálně aktuální informace.
PŘEMÝŠLÍŠ O DALŠÍCH FORMÁCH VZDĚLÁVÁÍ, NAPŘÍKLAD ŽIVÝCH WORKSHOPECH?
Děláme live cally se skupinou + určitě nějaká offline setkání přibudou také.
KDE VIDÍŠ NEJVĚTŠÍ PROSTOR PRO ZLEPŠENÍ V REALITNÍM VZDĚLÁVÁNÍ?
Vzhledem k tomu, že jsou reality pořád ve vzdělávání pole neorané, tak si myslím, že velký. Neznám nikoho, kdo by udělal takhle propracovaný online program pro realitní makléře. Tedy ne nikoho, kdo má za sebou reálné úspěchy.
Líbil se vám tento článek? Vznikl jako součást pravidelného měsíčníku Makléřská challenge, který chodí do e-mailových schránek realitním makléřům. Přihlaste se k odběru na našem webu a nenechte si ujít inspirativní rozhovory s našimi zajímavými hosty.