Emoce prodají vaši nemovitost rychleji a často i za vyšší cenu

18 prosince, 2024
| REMAX PARTNER

Homestaging a profesionální fotografie a videa jsou klíčem k úspěšnému prodeji nemovitostí. Jak díky těmto nástrojům zvýšit atraktivitu nabídky a ovlivnit emoce potenciálních kupců? O své zkušenosti a tipy se podělili Lucie Tupá, expertka na homestaging, a Jordan Dimov, fotograf a kameraman nemovitostí. Společně vysvětlují, jak připravit nemovitost tak, aby prodávala sama sebe – rychleji a často za vyšší cenu.

Nejlepší makléři RE/MAX PARTNER za rok 2023

Co považujete za klíčové při fotografování nemovitosti? Jak důležitá je role přirozeného světla vs. umělého osvětlení při vytváření kvalitních fotografií?

Jordan: Klíčové při fotografování nemovitostí je především oko fotografa, jeho zkušenosti a technika. Samotné fotografování je pak o práci se světlem. Světlo dokáže naše oko ovlivnit v úsudku, zda nějaký prostor vnímáme, jako velký, malý, ošklivý nebo útulný. Stejně důležitý jako světlo je i homestaging. Pěkné nachystaná nemovitost zanechá vždy lepší dojem. Proto doporučuji téměř vždy klientům nešetřit na homestagingu. Lidé nakupují především na základě emocí, podle toho zda se jim něco líbí nebo ne, a proto ukázat potenciál, to jak by mohla nemovitost vypadat, se mi zdá rozhodující o úspěšném prodeji.

Mnoho prodávajících se stále obává investice do homestagingu. Jak byste jim vysvětlila, že jde o dlouhodobou investici, která se často vyplatí? Jaké konkrétní výsledky nebo čísla byste použila jako příklad?

Lucie: Obava není na místě, homestaging prodává. Zejména v USA pak existují různé statistiky, ze kterých je patrné, že nemovitosti prezentované s homestagingem byly prodány v kratším čase či s vyšší kupní cenou. Moje osobní zkušenost s tímto koresponduje. Nemovitost, kterou jsem si připravila a přebrala po jiném makléři, který neměl 3 měsíce jedinou prohlídku, šla po 6 týdnech do rezervace a v jiném případě jsem uspořádala dokonce aukci a navýšila cenu nemovitosti o 15 %. 

Můžete popsat nějaký konkrétní příklad, kde byl homestaging rozhodující pro rychlost prodeje? Jaké změny jste provedli v interiéru?

Lucie: Ano a abych nemluvila jen o sobě, použiji příklad z nedávné doby, kdy jsem kolegovi připravila dům, který měla předešlá realitní kancelář v nabídce bez úspěchu skoro 9 měsíců. Nyní je po 1 měsíci v rezervaci. Nejzásadnější změnou bylo prostě “jen” využití homestagingu a kvalitní fotografie v kombinaci s videoprohlídkou a marketingem. Předtím byla nemovitost prázdná, což působilo chladně a nehostinně a lidské emoce hrají při prodeji nezanedbatelnou roli. Homestaging nemovitost velmi zútulnil a kvalitní nafocení dodalo prezentaci potřebný ráz.

Jak správně zachytit prostor, aby působil větší, vzdušnější nebo naopak útulnější?

Jordan: Fotky s oknem jsou základ. Je také zapotřebí být i ve správné výšce, tak aby na kompozici byla vidět dostatečně i podlaha.

René Trčka

Jak správně zachytit prostor, aby působil větší, vzdušnější nebo naopak útulnější?

Jordan: Fotky s oknem jsou základ. Je také zapotřebí být i ve správné výšce, tak aby na kompozici byla vidět dostatečně i podlaha.

Je rozdíl mezi technickým a uměleckým přístupem k fotografování nemovitostí? Jak sladit obě složky tak, aby fotografie nejen dobře vypadaly, ale také byly informativní pro potenciální kupce?

Jordan: Jakýkoli prodej je především o emocích. Proto potřebujeme nemovitost ukázat v co nejlepším světle. Zároveň ale prodáváme prostor, který bychom měli dostatečně ukázat, aby bylo jasné i z fotografií, o co se vlastně jedná. Základem jsou fotografie, na kterých je poznat, odkud vstupuje denní světlo.

Jaké jsou klíčové psychologické faktory, které homestaging ovlivňuje při prodeji nemovitosti?

Lucie: Podstatou myšlenky homestagingu je příprava nemovitosti tak, aby byla co možná nejpřitažlivější a nejlákavější pro co nejširší okruh zájemců. Jeho základ spočívá v decentní úpravě stávajícího stavu interiéru tak, aby lahodil oku zájemců a vzbuzoval v nich dojem, že právě s touto konkrétní nemovitostí nemohou šlápnout vedle. Interiér má působit světle, čistě, prostorně a harmonicky.

Co všechno zahrnuje proces homestagingu? Je to pouze o nábytku a barvách, nebo zahrnuje i další aspekty, jako je osvětlení, vůně, nebo třeba textury?

Lucie: Je to komplexní záležitost, snažíme se ukázat maximální potenciál prostoru, vzbudit pozitivní emoce. Často tedy měníme dispozice, odosobňujeme, sjednocujeme linie (obrazy, police, atp.), používáme zrcadla, snažíme se pokojům zachovat jejich funkci, celkově jde o určitou symetrii v prostoru a designu. 

Jakým způsobem přistupujete k postprodukci fotografií? Jaké úpravy jsou pro vás klíčové a kde je hranice mezi realistickým zobrazením a „vylepšením“ pro marketingové účely?

Jordan: Postprodukce je stejně klíčová, jako samotné focení. I zde je to o zkušenostech. Je zapotřebí vědět, co lidskému oku působí jako přitažlivé nebo naopak. 

 

 

Hodí se videoprohlídky pro všechny typy nemovitostí?

Jordan: Videoprohlídku doporučuji všem svým klientům. Díky videoprohlídce můžeme dostatečně podtrhnout výhody nemovitosti a diváka vést. Jednoduše se zaměříme na věci, které chceme, aby viděl a tím mu prodáme výhody dané nemovitosti. Kupující jsou čím dál línější i když kupují něco tak drahého, jako je nemovitost. 

Jaké konkrétní rady byste měl pro makléře a prodávající, kteří se snaží sami nafotit nemovitost?

Jordan: Doporučil bych jim se věnovat spíše svému řemeslu. Focení a příprava nemovitosti je časově náročná. Obzvlášť, když nevím, co přesně dělat. 

Jaké jsou nejčastější chyby, které lidé dělají, když se do homestagingu pouští na vlastní pěst?

Lucie: Nedodržují výše uvedené.

 

Tento rozhovor jasně ukazuje, jak klíčové jsou emoce při prezentaci nemovitostí. Zvažujete homestaging nebo profesionální fotografie? Inspirujte se radami od Lucie a Jordana také v našem videorozhovoru a posuňte svůj prodej na vyšší úroveň!

—–

Makléřská challenge každý měsíc přináší hluboký pohled do světa realitního byznysu prostřednictvím rozhovoru s těmi, kteří mají co říci. Odebírejte náš newsletter a nenechte si uniknout inspirativními rozhovory, které pro vás připravujeme.

Jan Marek: Od makléřské zkoušky k MBA

Jan Marek: Od makléřské zkoušky k MBA

Úkolem Jana Marka v síti RE/MAX je vzdělávání. Vede RX Akademii, která má za úkol zvyšovat kvalitu realitních makléřů i franšízantů. Ve videorozhovoru s Jiřím Chudobou řekl, že pouze ten makléř, který se neustále rozvíjí, může být dlouhodobě úspěšný. Vyzpovídali jsme...

TOP 3 MAKLÉŘI: Kdo opravdu maká a vydrží, uspěje

TOP 3 MAKLÉŘI: Kdo opravdu maká a vydrží, uspěje

Co stojí za úspěchem nejlepších makléřů naší kanceláře za rok 2023, kde berou nové klienty a zakázky a na co se chtějí zaměřit v roce 2024, to už Artem Saykin, René Trčka a Šimon Jelínek odpovídali ve videu v rámci naší Makléřské Challenge. My se ptáme dál a chceme...

Sledujte nás na sítích

Odebírejte Makléřskou challenge

Mluvíme o podnikání v realitách s úspěšnými makléři. Každý měsíc rozebereme jedno téma, vyzvíme užitečné tipy a pošleme vám je.

Kliknutím na tlačítko “Přihlásit se k odběru” souhlasíte, že chcete pravidelně dostávat e-maily o aktuálních trendech a novinkách. Z odběru newsletteru se můžete kdykoliv zdarma odhlásit.

Mohlo by se vám také líbit