Zvyšuje Home staging cenu bytů a domů?

11 prosince, 2018
| REMAX PARTNER

Jednoduše lze odpovědět – ano, a to prokazatelně. Proto ho také makléři RE/MAX Partner využívají u každé prodávané nemovitosti.

Ale pojďme se spolu podívat na to, co vlastně ten home staging je a proč je tak důležitý?

Je to jen psychologie

Koupě nemovitosti je hodně zaměřená na psychlogii lidí, pracujeme s emocemi poptávajících. Home staging nám tak v tomto směru hodně pomáhá. Je to vlastně takový “styling nemovitosti”, uklizení a vylepšení. A protože dnes o koupi nemovitosti rozhoduje kvalita prezentace a také zmíněné emoce, snažíme se prodávané nemovitosti v první řadě “odosobnit” a vzbudit tak dojem “hotelového pokoje”. Pokud totiž prezentujeme zájemcům o koupi nemovitost v neutrálním “časopisovém” stylu, který se líbí drtivé většině lidí, dokáží si představit prostorové možnosti i své oblíbené vybavení. Navíc je prezentace zaručeně osloví.

Ten správný detail

Dalším krokem po “odosobnění” a také uklizení nemovitosti je vystihnutí její jedinečnosti. Naše designérka se nejen velmi dobře orientuje v psychologii lidí (ví, co se jim líbí), ale dokáže samozřejmě vystihnout architektonické a světelné podmínky každého bytu nebo domu. Může proto dojít k mírnému přeskupení nábytku, do prázdných nemovitostí instalujeme nábytek svůj a poté vše doplňujeme vhodnými dekoracemi. Při prodeji nemovitosti totiž na detailech záleží a naším cílem je, aby člověk inzerát námi prodávané nemovitosti rozhodně nepřešel, chtěl ho vidět a hlavně – aby se v nemovitosti dobře cítil. A to se nám beze zbytku daří.

Prezentace

Stylingem nemovitosti to ale nekončí. V tuto chvíli přichází na řadu profesionální fotograf, který udělá kvalitní fotografie a natočí s makléřem videoprohlídku. A protože je v dnešní době velmi důležitá prezentace nemovitosti, naše inzeráty se skládají nejen z vhodně a vkusně popsané nemovitosti, skvělého nafocení a videoprohlídky. Díky námi nastavené marketingové strategii a plánu prodeje, se prodávaná nemovitost propaguje všemi dostupnými zdroji tak, že dokážeme na trhu oslovit drtivou většinu zájemců o koupi nemovitosti. O tom ale do detailů pojednává náš jiný článek – Dokáže makléř prodat byt za vyšší cenu než já sám?

Zvyšuje to cenu?

Ano, zvyšuje. Vysvětlíme zde proč. Home staging samotný samozřejmě není samospasitelný, v celkové prezentaci však hraje velmi důležitou roli. A díky této celkové prezentaci prodávané nemovitosti zachytíme její jedinečnost. Zájemci o bydlení naši nemovitost chtějí vidět, nepřejdou ji, jako některé ostatní, navíc tu naši chtějí vidět nejdříve. V první fázi tedy získáme mnohem více zájemců, než ostatní prezentované nemovitosti. V druhé fázi při návštěvě nemovitosti si potvrzují, že je nemovitost krásná a že se v ní dobře cítí. Výsledkem je více kupců. A ve chvíli, kdy máme více kupců, neřešíme rozhodně slevu na prodejní ceně, naopak, zájemci se mohou i přetahovat, což v některých případech i přechází do prodeje formou “aukce”, kdy se prodává za cenu vyšší, a to mnohdy i o desítky procent. O aukcích si přečtěte náš další článek – Díky aukci jsem prodal byt za mnohem vyšší cenu.

Jak to vypadá?

A jak vlastně home staging vypadá? Po konzultacích a domluvení prodeje Vás navštíví tým profesionálů – makléř s designérkou a fotografem. Přivezou několik krabic dekorací, někdy i nábytek… Budí to trochu dojem stěhování… Samozřejmě chápeme, že se jedná o ne vždy příjemný zásah do soukromí a tak s majiteli komunikujeme vhodnost všech doplňků a rozsah úprav. Ve výsledku jsou však majitelé ze změny nadšeni a mají tak krásné vzpomínky a památku na nemovitost, kde bydleli.

Velkou výhodou je, že za takový home staging Vy nemusíte platit desítky tisíc, jak je to běžné. Naši klienti mají tuto službu samozřejmě zdarma!

Artem Saykin: O úspěchu na sociálních sítích i v realitách

Artem Saykin: O úspěchu na sociálních sítích i v realitách

Může online marketing pomoci s prodejem nemovitostí? Tak právě o tom jsme si povídali v dalším dílu podcastu „Makléřská Challenge“. Tentokrát jsme si znovu pozvali Artema Saykina, realitního makléře, který rozumí nejen nemovitostem, ale i světu sociálních sítích a ví,...

Sledujte nás na sítích

Odebírejte Makléřskou challenge

Mluvíme o podnikání v realitách s úspěšnými makléři. Každý měsíc rozebereme jedno téma, vyzvíme užitečné tipy a pošleme vám je.

Kliknutím na tlačítko “Přihlásit se k odběru” souhlasíte, že chcete pravidelně dostávat e-maily o aktuálních trendech a novinkách. Z odběru newsletteru se můžete kdykoliv zdarma odhlásit.

Mohlo by se vám také líbit