Prodej nemovitosti bez provize?

11 prosince, 2018
| REMAX PARTNER

Často se při prodeji nemovitostí setkáváme s lákavou nabídkou – “u nás provizi neplatíte”, nebo “provizi platí kupující”.  Chápu, že tento marketingový trik zní skvěle a jen těžko mu lze odolat. Proč bychom přeci nevyužili profesionální službu, když je navíc zdarma…

Jak to ale ve skutečnosti s tou provizí je? Kdo ji platí? Bude to pro mě nakonec výhodnější? Ušetřím, nebo prodělám?

Chcete, aby provizi platil kupující?

Je třeba zmínit, že provizi platí VŽDY kupující, v jakémkoliv modelu jde z jeho peněz. Vás by ale mělo zajímat, kdo si objednává službu. Chcete, aby to byl kupující a pro Vás tedy služba zdarma? Pojďme se podívat na několik úskalí, která Vás čekají, když si při prodeji Vaší nemovitosti realitního makléře “objedná” právě kupující a ne přímo Vy.

Koho chleba jíš, toho píseň zpívej

Staré známé pravidlo platí i v realitách, a to dvojnásobně. Realitka pracuje pro toho, kdo platí. A tak si kupující elegantně prosadí do kupních smluv například ustanovení o skrytých vadách, aby mohl nárokovat pozdější slevu. Další problém bývá s reklamací služeb – jak můžete makléře reklamovat a dožadovat se spravedlnosti a náhrad, když s ním nejste vázáni žádným obchodním vztahem? Sleva z “nulové provize” je vždy nula a tak se makléř nemusí na prodávajícího vůbec ohlížet! Navíc makléř nemůže zastupovat jak stranu kupující, tak stranu prodávající. Prodávající chce co nejvýhodněji prodat, kupující co nejvýhodněji koupit – jde o jasný střet zájmů. Čili “koho chleba jíš, toho píseň zpíváš” a Vy nakonec můžete dostat z prodeje nejen méně peněz, ale jako bonus i pár problémů…

Mám peníze pod kontrolou?

Jednoduše – ne! Při dnešním stavu trhu se běžně stává, že se ceny nemovitostí oproti nabídkové ceně zvedají, kupující jsou ochotni zaplatit i cenu vyšší. Jak to pak vypadá v praxi s navýšením ceny, když provizi neplatí prodávající? Zůstavá realitní kanceláři. Např. máte na prodej byt v Praze s tržní hodnotou 4 miliony Kč. Makléř Vám nabídne prodej nemovitosti za 3,75 mil. s tím, že je pro Vás služba zdarma, provizi 250.000,- zaplatí kupující. Potencionálních kupujících se však sejde více a jsou ochotní zaplatit i 4,2 mil. Kč. Vám ale připadá pouze 3,75 mil., zbytek realitce. Peníze nemáte pod kontrolou a vydělává někdo jiný. Přijde Vám to fér?

Menší počet zájemců s ohledem na hypotéku

Opět další problém, díky kterému můžete prodávat o hodně delší dobu. Hypotéka. V dnešní době již těžko dosáhnete na 90% hypotéku. Navíc banku zajímá oficiální prodejní cena, čili ta bez provize. Kupující se ocitá v ještě horší situaci – prostě na hypotéku nebude mít. A Vy tak jednoduše přicházíte o mnoho možných zájemců. A když je málo kupců, makléř tlačí na slevu a prodej se vleče…

Stále Vám přijde “neplatit provizi” jako výhodná varianta? Nám ne. I díky tomu máme s klienty výborné vztahy a obchody dopadají ke vší spokojenosti. Ano, zaplatíte u nás provizi, ale za službu která má svou váhu a která Vám rozhodně vydělá!

Artem Saykin: O úspěchu na sociálních sítích i v realitách

Artem Saykin: O úspěchu na sociálních sítích i v realitách

Může online marketing pomoci s prodejem nemovitostí? Tak právě o tom jsme si povídali v dalším dílu podcastu „Makléřská Challenge“. Tentokrát jsme si znovu pozvali Artema Saykina, realitního makléře, který rozumí nejen nemovitostem, ale i světu sociálních sítích a ví,...

Sledujte nás na sítích

Odebírejte Makléřskou challenge

Mluvíme o podnikání v realitách s úspěšnými makléři. Každý měsíc rozebereme jedno téma, vyzvíme užitečné tipy a pošleme vám je.

Kliknutím na tlačítko “Přihlásit se k odběru” souhlasíte, že chcete pravidelně dostávat e-maily o aktuálních trendech a novinkách. Z odběru newsletteru se můžete kdykoliv zdarma odhlásit.

Mohlo by se vám také líbit